Újabb probléma adódott


A téli jegesedés és hófúvás, a nyári nagyon meleg után, most ősszel újabb probléma, mondhatnánk problematika adódott a MÁV vonalain.

Mielőtt valaki azt gondolná, hogy valamiféle vasúti tragédia történt, vagy szokás szerint a cigányok ellopták a kábeleket, annak jelezném, hogy jelen esetben nincs szó erről. Pusztán csak annyi történt, hogy ősz lévén hullanak a falevelek. Pontosabban nem csak úgy hullnak, nem csak úgy leesnek a fák ágairól a nagyvilágba, hanem hogy-hogynem ráhullanak itt-ott a vasúti sínekre.

Igen, pont rá a sínekre. Ez pedig szinte megoldhatatlan problémát okoz a magyar vasúttársaságnak a XXI. században.


„Fót és Csomád között a sínekre tapadt nyirkos falevelek okoznak gondot. A párás, nedves időben a könnyebb motorvonatok kerekei gyakran megcsúsznak a lehullott nagy mennyiségű falevélen, ezért a Budapest – Veresegyház – Vácrátót – Vác vasútvonalon 20-30 perces késések vannak.” – áll a MÁV szombati közleményében.

A gyanútlan szemlélődő pedig csak néz ki a fejéből és nem tudja eldönteni, hogy sírjon, vagy inkább nevessen a történeten. Végül, mintegy érdekességképpen beüti a netes keresőbe a „MÁV állami támogatás” szóösszetételt.

A találatok alapján aztán kiderül, hogy a magyar állam minden évben az adófizetők pénzéből nagyjából 170 milliárd forint támogatást nyújt a MÁV-nak. De kiderül az is, hogy tavaly ősszel, a költségvetés elfogadásakor a kormány 2013 évre vonatkozólag - látva a vasúti pályák állapotát - 41 milliárdról közel 67 milliárd forintra emelte annak a célzott támogatásnak az összegét, amelyet a vasúttársaságnak a vasúti pályahálózatra kell, vagy kellene fordítania.

Így aztán mostanság, az év vége felé közeledve az utazóközönség talán már joggal remélhetné, joggal várhatná el, hogy legalább olyan bicskanyitogató helyzetek nem alakulnak ki az utazások során, mint amilyen most a hétvégén történt a Budapest - Vác vonalon, ahol a ”hirtelen” jött falevél probléma miatt egyébként nem csak közel egyórás késések alakultak ki, hanem két járat egész egyszerűen kimaradt a menetrendből.

Nem tudom, hogy a MÁV szakembereit miként tudta meglepni az idei őszi levélhullás, nem tudom, miként állhatott elő az a helyzet, hogy erre az esetre nem készültek fel időben, de a történtekből kiindulva innen is szeretném jelezni az illetékeseknek, hogy hamarosan beköszönt a tél, és még az is előfordulhat, hogy havazni fog. Sőt, olyan helyzet is előállhat, hogy a hópelyhek tömegesen a sínekre hullanak…

Gondoltam, időben szólok, nehogy ebből is gond legyen a végén.

6 kommentek:

Samu írta...

Ugyan kérem! Ennél sokkal fontosabb, hogy a MÁV-nál jó elvtársak kezében legyen a gyeplő, akik a pénzt jó helyre teszik jó pénzért. A falvelek pedig csak egy békaperspektíva ebben a fennkölt folyamatban.

NaSa_Hu írta...

Nem kisebb a probléma a KPM Közútkezelő háza-táján sem. A télre ők ugyan minden évben felkészülnek, csak a hóra nem!

Kupica from the back street írta...

Kedves Gabeebee!

Az írásához két megjegyzést fűznék:
- Az őszi falevél hullás azért okoz különös gondot a közlekedésben, mert indításkor megperdülhetnek a kerekek, fékezéskor pedig megcsúszhatnak. Ezt elkerülendő csökkentett teljesítményű kigyorsítást és hosszabb fékutak alkalmazását kell alkalmazni. A vasúton fém a fémen gördül, nem úgy mint a közúton. Nincs akkora tapadás és a sínszálra kerülő folyadék továbbcsökkenti ezt.
- Az állam által adott támogatás elsősorban az eladott kedvezményes jegyek kompenzációja, ami évről évre kevesebb. Az az összeg komoly pályafelújításra nem elég -mert érdekes módon nálunk sokkal többe kerül a vasútépítés, mint bárhol Európában- pedig ez a közlekedési/szállítási mód még mindig olcsóbb, mint a közúti.
Továbbá a MÁV állami cég...

Üdvözlettel.

ProliProfil írta...

Az olyan "szenzációs szakembereket" kellene megfizetni újabb száz milliárdokkal, mint dávidka a vitézyéktől, és az majd megmondaná a frankót.
Ha, még nem jutott volna eszükbe az "Isten ajándékainak".
Ja, hogy akkor is csúszik a sín ?
Nem számít, a lényeg a lé....

Névtelen írta...

A narancsosok hatalomra kerülése előtt volt 1 Máv, meg1 beszkárt. Az MSZP-Szdsz bagázs is eladott mindent ami mozditható volt,2000 vagon az ócskavas telepre,beszkárt alkalmazott 200.000 Ft nyugdij + 1 milliós jutalom, ahány vezető lelépett, sok milliós végkielégítés,stb ,stb. Most van 2 beszkárt,az egyik BKV, a másik BKKV hatmilliós jutalommal, (Dávidka) és egy MÁV, aki, ami, állandóan késésbe van. Hol a falevelek miatt, hol azért mert a cigók elviszik az akkumulátorokat meg a drótokat.Az "ideiglenesen" leállított állomásoknál még a sineket is.Hol van már a "kétmilliónál nem lehet senkinek több a jövedelme"Orbán szlogen? Ha bármelyik" ojektum vezetőjét" és müködését kritizálod, vagy rasszista, vagy antiszemita leszel.

Dani írta...

Nagytudású Kupica úr!
Fölhívnám a figyelmét,hogy a vasút létezése óta ismert a sínek és a kerekek közötti kapcsolat!!Ezért alkalmazták és alkalmazzák a vasúti pályák nyíladékban futtatását és tartását!!Azaz a fákat kivágják,vagy csonkolják,hogy sem avar,sem ágbeszakadás,fabedőlés ne történhessen!!Aztán még léteznek söprőkocsik is!!---Ezt úgy hívják,hogy pályakarbantartás,pályafenttartás!!Akkor mire is költik a pénzt??,ha nem üzemeltetésre??-----Mennyi fizetése van a vezérigazgatónak??Mikor lesz végre rendes bérbesorolás??Ha egy váltókezelő kap/na/ 100.000 ft/hó fizetést,akkor a vezérigazgató ne kaphassa csak annak 12-szeresét maximum!!!,s így szépen lefelé!!Prémium nuku!!Egyéb juttatás meg csak ugyanannyi,mint a melósnak!!

Megjegyzés küldése

Kedves Kommentelők!

A könnyebb és legfőképp az értelmesebb kommunikáció biztosítása érdekében, szeretnénk mindenkit arra kérni, hogy a hozzászólásaitokat valamilyen névvel tegyétek meg.

Ez a "Profil kijelölése mint:" legördülő menüben a "Név/URL-cím" lehetőséget választva, majd a név beírása után az URL sort üresen hagyva, végül a "Tovább" gombra kattintva egész egyszerűen megtehető.

Köszönjük!

Radical Puzzle

 
látogató számláló