Beérett a liberális vetés


Tegnap hozta nyilvánosságra a párizsi székhelyű Európai Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) annak tanulói teljesítménymérésnek az eredményét, amely a 15 éves iskolások olvasási, matematikai és természettudományos képességeit összegzi a világ országaiban. A tavaly tavasszal végzett kutatás eredményei alapján sajnos egyértelműen megállapítható, hogy a magyar diákok teljesítménye jelentősen romlott a legutóbbi, 2009-ben végzett felmérés adataihoz képest.

A Programme for International Student Assessment (PISA), azaz a Program a tanulók tudásának nemzetközi felmérésére című nemzetközi vizsgálatot háromévenként végzik el 2000 óta az OECD kezdeményezésére. A felmérés nem egy klasszikus tananyag-számonkérés, hanem arra keresi a választ, hogy a tizenöt éves tanulók mennyire tudják alkalmazni a gyakorlatban, a mindennapi feladatokban a meglévő tudásukat. A szakemberek minden alkalommal felmérik a diákok természettudományos, matematikai és szövegértési ismereteit, de mindig más terület kapja a hangsúlyt: 2009-ben ez a szövegértés volt, 2012-ben pedig a matematika.

A most nyilvánosságra hozott eredmények lesújtóak. Míg 2009-ben a magyar diákok természettudományokban és olvasási készségek terén is a kibővített OECD-átlag felett teljesítettek, legutóbb mindkét kompetenciában alulmúlták a középértéket. A matematikai készségek terén már három éve sem értük el az átlagot, most viszont drasztikus mértékben, 13 ponttal rontottunk a korábbi eredményünkhöz képest.

A felmérésből azonban nem csak az állapítható meg, hogy a magyar közoktatás a teszteredményekben alulmúlta az átlagot, hanem az is, hogy „mára óriási különbségek alakultak ki a gyengébben és jobban teljesítő tanulók között.”

Gondolom, most sokakban felmerül a kérdés, hogy vajon mitől van ez így? Hol van a legendás magyar okosság, a logika, a kreatívitás, a kombinatív készség?

A probléma gyökereit egyértelműen az oktatáspolitika lezüllesztésében kell, vagy érdemes keresni. A tavalyi felmérésben részt vett gyerekek 2004 táján kezdtek el iskolába járni, a Magyar Bálint fémjelezte ámokfutás idején.

Ugye emlékszünk még azokra az időkre?


Akkoriban változtatták meg a Nemzeti Alaptantervet, és vettek ki több, kötelezően tanítandó dolgot. Ekkor vezették be a szöveges értékelést az alsó tagozaton a félévi és az évvégi osztályozás helyett, és azóta nem lehet az első iskolai években buktatni. Magyar Bálint volt az, aki megtiltotta, hogy a kisiskolásoknak írásbeli leckét adjanak a hétvégékre vagy az iskolai szünetekre és ekkor lett előírás az is, hogyha a tanár észreveszi, hogy a gyerek narkózik, akkor nem szólhat a szüleinek.

A liberált oktatáspolitika anno olyan irányokat jelölt ki, amelyekről már a kimondásukkor üvöltött, hogy azok csak és kizárólag a felnövekvő nemzedék butítását tartják szem előtt. Így váltak hivatalos oktatási alapelvekké az alábbi agymenések is:
  • az oktatási kormányzat - a diákéletmódról folytatott kutatások eredményeivel összhangban - nem tekinti egészséges folyamatnak, hogy a tanulók pszichikus-mentális-fiziológiai fejlődésüket veszélyeztetve túl sokat görnyednek tankönyvek, füzetek felett, ehelyett bárcsak többet kerékpároznának, fürdőznének, túráznának, énekelnének, beszélgetnének velünk s kortársaikkal, vagyis: tanulnának, mert bizony mindez tanulás; így a túlterhelést csökkenteni kívánó oktatáspolitika voltaképpen 'igazi' tanulást ígér az 'áltanulás' helyett,
  • nem arról van szó, hogy az első négy osztályban majd a törvénymódosítás után nem lehet osztályt ismételni, lehet, csak ebben - éppen a gyerek érdekében - előbb meg kell állapodnia a szülőnek és a pedagógusnak,
  • jegyre felelni óriási szorongással jár, különösen ha a gyerek introvertált, a szorongás pedig, ezt számtalan kutatás bizonyította, csökkenti a teljesítményt; a magyar iskola egyik paradoxona tehát, hogy úgy akar teljesítményt előcsiholni, hogy közben ebben minden módon akadályozza a gyereket, elsősorban a helyzettel, amibe belezavarja, még attól sem riad vissza, ha ezzel megbetegíti őt,

És hogy a pusztítás teljes legyen, Magyar Bálint a romaintegráció jelszavával megszüntette a felzárkóztató osztályokat és beültette a nehezen kezelhető és a minden téren elmaradásban lévő cigánygyerekeket a többiek közé. Ennek az eredménye is tükröződik ma már a felmérésekben, hisz nem nehéz kitalálni, hogy mitől van az, hogy „mára óriási különbségek alakultak ki a gyengébben és jobban teljesítő tanulók között” az egyes osztályokban.

A liberális vetés beérett.

9 kommentek:

ProliProfil_02 írta...

A fityesz meg ugyanúgy folytatja. "Sőt, nagyon is."

Az iskolába tanulni vágyó tanulók nem tudnak a tanulással foglalkozni, a közéjük bekényszerített bűnözők, "más" kultúrájúak miatt. Jó, ha megússzák a napi kifosztás, erőszak nélkül, mert a nemzetgyilkos eszméket híven követő idegenszívű kormány a kisdiákok kárára, akár azok élete árán is fel akarja "zárkóztatni" a többszörösen visszaeső bűnözőket. Akik az ötvenezer forintért teljesíteni fogják a kormány előírásait. Ami mégis csak több, mint a közmunka bére. A kormány meg örülhet megbízóival egyetemben, garantált a "siker".

Áldozatai ennek a borzalmas szellemi és fizikai terrornak a tanárok ugyanúgy, mint a diákok. Ők már amúgy is, régóta csak a legkevésbé alkalmasok körül kerülnek ki, kivéve egy-két elkötelezett hivatástudattal rendelkezőt. Ilyen körülmények között még az a csoda, hogy vannak egyáltalán. Persze nincs sok választási lehetőségük amúgy sem. Maradna talán a külföldi munkavállalás, de magyar nyelvű pedagógusra sehol nem vágynak, ahol a megélhetéshez elegendő pénzt lehet keresni.

Meg kell említeni a zárt iskolákat, amelyekbe kizárólag a kiválasztott faj gyemekei járnak. Őrájuk nem vonatkoznak a "magyar" nemzetpusztító szabályozások. Ott nem lehet, és nincs is felzárkóztatás.
Mint, ahogy a Kútvölgyi kórházba sem kerülhet akárki gyógyításra, ha megbetegedett.

Itt is, ott is kialakult már a gettó.
A cél : kerüljön a magyar kisebbségbe, majd tűnjön el a saját hazájából. Lehet találgatni, hogy fogják hívni ezek után Magyarországot.

Névtelen írta...

Bocs, de én úgy tudom, Magyar Bálint ténykedése nem a 2004-es hanem az 1994-től kezdődő 4 évhez köthető.....

Zé írta...

Ja, és itt a legújabb népnemzeti-keresztény oktatási koncepció a rejtett erőforrásoknak: "Rajzoljon felhőt, napot, hópelyhet!"
http://kuruc.info/r/6/121143/

Biztos az ilyen remek ötletektől, meg az idióta hittantól fog javulni az gyerekek tudásszintje. Nagyjából ennyit tud a nemzeti-keresztény baromcsorda hozzátenni magyarbálint liberális koncepciójához.

Névtelen írta...

Azért ezzel az oktatási kritikával erősen vitatkoznék! És megkérdezném, hogy ez a teljesítményfelmérő versenyszellem kinek fontos igazán, a gyerekeknek, vagy az önjelölt velük kitűnni akaró sikertelen felnőtteknek? Én nem engedném el ilyen felmérőre a gyerekem az tuti. Úgy fogom nevelni TUDATOSAN, hogy ebben az oktatási rendszerben ne akarjon kitűnni. És el is fogom neki magyarázni, hogy teljesen gáz az egész és szarja le a tanár elvárásait, mert az nem tudás. Viszont olyan erkölcsi értékekre fogom nevelni, amire jelenleg az iskola képtelen, mivel még maguk a tanárok is súlyosan erkölcstelenek és buták! Ha valaki felrakja mérni a tudását, az mérje fel a saját magáét és ne az én gyerekem képességeivel példálózzon. Ezek a képességfelmérő tudásoknak, csak a valamilyen RTL Klubos vetélkedőkben van hasznuk, de nem a való életben, mert ott teljesen hasztalanok.
Valójában túl sokat tanulnak a gyerekek feleslegesen. Amit gyerekkorunkban annyira erőltettek tudásból, mára semmire nem emlékszünk. Nem az a tudás, amit bemagoltatnak és visszamondatnak szóról szóra, mint valami magnókazettát. Az a dudás, ami önmagából fakad. De azt csak is kizárólagosan intuíció által lehet megszerezni. Amire a jelenlegi oktatás képtelen, az pont az intuíció általi tudás elsajátítása. Nem attól lesz valaki okos felnőtten, hogy gyerekkorában teletömik a fejét olyan dolgokkal, amik abszolút nem érdekli. És nem is attól lesz példamutató erkölcsben kiemelkedő értékes ember, hogy az iskolában milyen fizikából vagy irodalomból, ha így lenne akkor jelenleg nem lenne annyi korrupció és bűnözés. De a humán tantárgyakban jobban teljesítők valójában erkölcsösebbek, a reál tantárgyakban jobbaktól. Bár nincs ilyen felmérés, de tuti így van!
12 évese korig, csak olvasni, írni, mérsékelt számtant és valamilyen nyelv oktatásban szabadna őket, csak stresszelni, max. 30 perces tanórákkal és napi max. 4-5 tanórában! A jelenlegi, "még az e szerint íródott cikk" szerinti elbutító oktatás is, csak súlyosan stresszeli a gyerekeket. És pont ez az erőltetett oktatás és az általa megterhelt idegrendszer (agy!, mert az agy is idegrendszer!) okozza az elbutulást. Viszont a szabad elmélkedés, meditáció az összetett testmozgás pl. bármilyen sport, vagy keleti mozgáskultúra jóga, taichi stb., az igazán idegrendszert erősítő és fejlesztő. Sokkal több időt kéne fordítani az összetett kifinomult testmozgásokat oktató tornákra. Igazándiból azok a felnőttek erőltetik ezt a fajta erőltessük a gyerekeket tudással filozófiát, akik maguk nem értek el eredményeket felnőtt korukra. A gyereknek az a dolguk, hogy játszanak és a játékosság által sajátítsák el a kreativitásuk kibontakoztatását. Jelenleg ez az elnyomó versenyszellemű oktatás, csak korlátokat szab az emberi elme kibontakozására és összezavarja a gondolkodást. Ha megnézzük az "összes" kiemelkedő zsenit, egyik sem volt jó tanuló gyerekkorában. EGYETLEN EGY SEM!

Névtelen írta...

Ja és nem vagyok szdsz-s, a jobbikra szavaztam!

Zé írta...

Tökéletesen igaza van az előttem szóló "Névtelen"-nek!

A nemzetiek által favorizált "poroszos" oktatási rendszer egy kalap szar. Mintha valaki betanulná a telefonkönyvet. Nem gondolkodni, kételkedni, válaszokat keresni tanít, hanem ugyanazt visszamakogni, amit a tankönyvben leírtak. Az emberek 99,9 százaléka az olvasáson és a számoláson kívül semmit nem tud hasznosítani az általános iskolai éveiből. Mindenki a soron következő felelésre magol, stresszel, hogy utána az egészet elfelejtse. Az úgynevezett "liberális" oktatás igenis sokkal emészthetőbb, hasznosabb az ember számára, mert kiküszöböli a stresszt. Mégis, mi értelme van gyerekeket állandó stresszben, rettegésben tartani egész felnőttkorukig? A helyzet tragédiája, hogy nálunk a liberalizmust összekötötték a cigánytenyésztéssel, buzi-propagandával, és egyéb mocsokkal. Ezzel a liberalizmust, a szabadság szeretetét mocskolták be - minden bizonnyal szándékosan, előre eltervezett aljas célból.
Miután a magyarral megutáltatták a szabadságot, önmaga kezdett el vágyakozni a magyar individuális néplélektől teljesen idegen, kockafejű idiótákat képző poroszos konzervatív oktatás után. Igaz ezt nem teljesen kapta meg, de kapott helyette hittant, amiből a kisgyerek megtudhatja, hogy Isten 6 nap alatt teremtette a földet, és a zsidó Isten kiválasztott népe. Ezzel a "tudással" aztán már bátran nekiindulhat az életnek a 21. században... mint fél-idióta szalagmunkás rabszolga, a zsidók cselédje.

Névtelen írta...

Elértünk odáig,hogy a hozzászólók többsége inkább névtelen..Ennek is meg van az oka!Talán választok nevet,mondjuk "Nevem senki".A cikk amúgy jó de ki is tehet minderről?Csak is a szülők.nem az a lényeg mit oktatnak az iskolában,az amit otthonról kap az ember.

Névtelen írta...

Aki itt a poroszos oktatási rendszeren alapuló - korábbi - oktatási rendszerünket elítéli, az még nem szembesült a liberális - angolszász - oktatási rendszer "eredményeivel", "sikereivel". Ne az elit oktatást vizsgálja már ez utóbbiban, hanem a köz- vagy népoktatást. Elámulva venné észre, mekkora tévedésben él.
Amúgy meg Bólyai János is rossz tanuló volt?!?

Névtelen írta...

Szerintem ezt még Pozsgai kezdte el, Magyar Bálint meg befejezte!Először csak az 1x1-t nem volt"kötelező" megtanulni, majd elmaradt , a szótagolt írás-olvasás, majd kitalálták a" diszlexiát", hogy legyen kifogás, miért nem olvasnak a gyerekek!Száz szónak is egy a vége, a tudatos libsi leépítés az iskolákban már a 70-80 -as években elkezdődött!A szlogen: nem szabad a gyereket terhelni a rossz elavúlt "poroszos" módszerekkel ! Igy lazult szép lasan a fegyelem, a tisztelet adás,napról napra! A tanár nem osztályozhat, helyette irhat egy hosszú blablát arról, hogy mit nem tudott megtanítani drága csemeténknek. S ha mind ez nem tetszik bemegyünk és jól elverjük a tanárt. Elavult a hittan, erkölcstan? Lehet. De mit kaptak helyette a gyerekeink és mit kaptunk mi? Karina.

Megjegyzés küldése

Kedves Kommentelők!

A könnyebb és legfőképp az értelmesebb kommunikáció biztosítása érdekében, szeretnénk mindenkit arra kérni, hogy a hozzászólásaitokat valamilyen névvel tegyétek meg.

Ez a "Profil kijelölése mint:" legördülő menüben a "Név/URL-cím" lehetőséget választva, majd a név beírása után az URL sort üresen hagyva, végül a "Tovább" gombra kattintva egész egyszerűen megtehető.

Köszönjük!

Radical Puzzle

 
látogató számláló