Téli napok Abszurdisztánban

A múlt hét közepén Abszurdisztánban beköszöntött a tél. Akkor még nem hullott a hó, és még a mínuszok sem nagyon röpködtek. Csütörtökön, az első igazi téli nap reggelén a hőmérséklet nagyjából -5 °C körül mozgott. A meteorológia már napokkal előtte figyelmeztetett az időjárási viszonyok ilyetén alakulására, így senkit nem ért igazából váratlanul a dolog.

Előkerültek a sálak, a sapkák és a többi téli viselet. A reggeli tévé- és rádióműsorok azt találgatták, hogy vajon idén fehér karácsony várható-e, vagy majd csak a hideg emlékeztet minket arra, hogy a december azért mégiscsak egy téli hónap. A hosszúra elnyúló ősz után immár mindenki készült az igazi télre.

Mínusz öt ide, téli cuccok oda, azért hidegnek persze hideg volt, ezt jól érezték azok is, akik a hajnali buszjáratokra várva, félórákat álldogáltak szétfagyva a megállókban. Mert, hogy a buszok, azok nem jöttek. Jellemző módon csak egy valahol feledkeztek el a téliesítésről, és így Abszurdisztán fővárosában azon a reggel, a buszközlekedéssel érintett részeken megállt az élet.

Egy átlagos hétköznapon Budapest csúcsvállalata reggelente 1100 buszt indít útnak. Ezen a napon 420 darab busz a telephelyeken maradt, mivel egészen egyszerűen nem tudták beindítani őket. Az okok finoman szólva is elképesztőek. A BKV diszpécsere szerint a műszaki problémát a fűtés- és légrendszerek lefagyása okozta, de a hideg miatt több helyütt ajtóműködési hibák is felléptek. Azonban ne aggódjon senki, mert a közlekedés biztosított - szólt a közlemény, és a járműveket már javítják.

Hogy ki mennyire aggódott azt nem tudom, de az biztos, hogy másnap, ugyan a csütörtökihez képest kevesebb, de így is több mint 200 busz hibásodott meg műszak közben. Gondolom azoknak, akik pénteken ismét a megállókban rekedtek nem az aggódás volt az, ami elsőként az eszükbe jutott, akkor meg pláne nem, amikor hazaérve megtalálták a „Lássuk az eredményeket” című kis MSZP brosúrát a postaládájukban, ami az alábbi gondolatokkal kezdődött:
Tisztelt Budapestiek!

Budapest az elmúlt években rengeteget fejlődött. Ezek a változások azonban gyakran úgy mentek végbe, hogy észre sem vettük, nem ismertük fel azok igazi értékét. Mindeközben Budapest a szemünk előtt formálódott, alakult át. Megújult a tömegközlekedés a fővárosban, új Combino villamosokon utazunk, felújított és új hidakon közlekedhetünk Pest és Buda között…
Azt hiszem, a tiszteltbudapestiek agya itt durranhatott el, és ekkor jött el az a pillanat is, amikor az egész sz@rt belevágták az első szemetesbe, közben persze feltéve maguknak a kérdést: Ezek vajon mégis mi a francot képzelnek magukról?

Gondolom sokakban felrémlett még az a múlt heti hír is, mely szerint az országos költségvetésből a jövő évben potom 23 milliárd forintot kap a BKV. Gordon az üggyel kapcsolatban ismét eljátszotta a szociálisan borzasztó érzékenyt és csak egy feltételt támasztott a támogatás fejében. Mégpedig azt, hogy a közlekedési vállalat inflációkövetően emelje a jegyárakat 2010-ben. Így a vonaljegy ára 300-ról 320 forintra (6,7%) nő, a felnőtt havi bérlet pedig 9.400 forintról 9.800 forintra (4,3%) emelkedik.

Mit mondhatnánk? Ez igazán „korrekt” dolog. Még jó, hogy a mi adóforintjaikat tologatják ide-oda, közben pedig még el is játsszák a nagy jótevőt. Más farkával könnyű verni a csalánt tarja a mondás, csak az elég bosszantó tud lenni, ha azt mindig a miénkkel teszik.

Jogosan merül fel a kérdés: Vajon a jövő évi támogatásból sikerül majd valami fejlesztést is elérni, vagy az is eltűnik majd az elvtársi kézen-közön?

Jövőre is lesznek olyan jó kis megrendelések, mint amilyet anno az Accord Group Kft kapott, akinek az volt a feladata, hogy megtalálja a százmilliós végkielégítéséről elhíresült Szalainé Szilágyi Eleonóra humánigazgató utódját? A cég részére a BKV bruttó 8.129.827.- forintot utalt át a fejvadászatért, azonban ők végül nem találtak alkalmas embert és maradt a helyén Szalainé. Azért biztos, ami biztos ő a végkielégítést felvette, majd utána visszament megbízással tovább dolgozni.

Vagy említhetnénk még a viszonyokat jól bemutató példaként a Siteflex Kft ügyét, akik a BKV új internetes honlapjának az elkészítésére kaptak megbízást. Ki is fizettek nekik vagy 4 millió forintot a „munkáért”. A dolognak csak egy szépséghibája van, nevezetesen, hogy az új honlap bevezetése és felhasználása sohasem történt meg.

Na, de térjünk vissza az alapkérdésre. Az ember azt gondolta volna, hogy a BKV múlt hét eseményeiből tanulva hétfőtől majd visszatereli a rendes kerékvágásba a buszközlekedést. Ma már tudjuk, hogy ezt hinni hiú ábránd volt. Tegnap reggel ismét több mint 250 busz nem tudott elindulni és így ismét ezrek fagyoskodtak a buszmegállókban, pedig a nagy ötlet vasárnap este már megszületett.

Nem csak hogy megszületett, hanem mindjárt vezérigazgatói utasításban látott napvilágot. Kocsis István, a BKV feje ugyanis vasárnap éjjel azt a parancsot adta, hogy éjszaka is járatni kell a buszokat annak érdekében, hogy a járművek levegőrendszere ne fagyjon le.

Valljuk meg, azért tudnak valamit ennél a cégnél.

Ha kicsit utána számolunk a dolognak, akkor a következő eredményre juthatunk. A hozzáértők szerint egy busz alapjáraton, egy éjszaka cirka 10 litert fogyaszt. Ez 1000 db busszal számolva értelemszerűen 10.000 liter gázolajat jelent, aminek manapság 280 forint literje. Azaz összesen 2.800.000.- forint és ehhez még hozzájön az éjszakai dolgozók bére, akik csak amiatt mennek be, hogy felügyeljék az alapjáraton pöfögő buszokat. A környezetszennyezésről és az energiapazarlásról már nem is érdemes beszélni. Arról meg legfőképp nem, hogy ez a nagyon nagy ötlet mennyire jött be. Mint jól látszik semennyire.

Vajon Prágából, Pozsonyból, vagy Bécsből miért nem kapunk ilyen híreket? Ott miért tudják megoldani azt, amire itthon a békávénál képtelenek? De tovább megyek, vajon Debrecenből, Pécsről, vagy a többi honi nagyvárosból miért nem jönnek ilyen hírek? Ja, hogy ott nem lopják szét ilyen szinten a vállalatot, hogy ott a pénzeket nagyrészt arra fordítják, amire kéne?

Érdekes az is, hogy a BKV járatainak közel 10 százalékát üzemeltető alvállalkozók buszai is kivétel nélkül el tudnak indulni a fagyos hajnalokon. Az alvállalkozók ugyanis erősen érdekeltek abban, hogy a járatok menjenek, hiszen nem csak a bevételkiesést, de a kimaradás esetén a BKV-nak fizetendő büntetést is megsínylené költségvetésük. Az alvállalkozók ezért szigorú rendben, rendszeresen karbantartják a buszokat, hogy azok el tudjanak indulni hideg motorral és hideg légrendszerrel is.

Abszurdisztán csúcsvállalata azonban nem így működik. Itt éjjelente milliókért járatják a buszok motorjait, ahelyett hogy rendszeres és szakszerű karbantartásokkal a járművek műszaki állapotát megőriznék. Itt kormányzati asszisztálással kilopnak minden forintot, ahelyett, hogy az elmúlt években folyamatosan megújították volna a járműparkot. Itt mindenki csak jártatja a száját, ahelyett hogy tényleges megoldásokat találna. Jó példa erre a húsz éve a szarkupac tetején üldögélő Demszky mai nyilatkozta is:
Várhatóan szerdán írja alá a kormány és a főváros azt a megállapodást, amely rögzíti, hogy 2011-től 18 milliárd, az azt követő években pedig 20 milliárd forintot fordítanak a BKV eszközállományának cseréjére. Ez azt jelenti, hogy megteremtjük annak a tendernek a fedezetét, amelynek a keretében több száz buszt a BKV lecserélhet.
És eddig mi volt? Vajon az elmúlt 20 év alatt miért nem sikerült mindez?

A pofátlanság határtalan.

1 kommentek:

Névtelen írta...

Hazug Zsidók minden rosszról a világba ők és csak-is ők tehetnek !!

Megjegyzés küldése

Kedves Kommentelők!

A könnyebb és legfőképp az értelmesebb kommunikáció biztosítása érdekében, szeretnénk mindenkit arra kérni, hogy a hozzászólásaitokat valamilyen névvel tegyétek meg.

Ez a "Profil kijelölése mint:" legördülő menüben a "Név/URL-cím" lehetőséget választva, majd a név beírása után az URL sort üresen hagyva, végül a "Tovább" gombra kattintva egész egyszerűen megtehető.

Köszönjük!

Radical Puzzle

 
látogató számláló